Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
02 februari 2011

postheadericon Money, money!!

Som jag har skrivit om innan så fick jag inte mitt CSN förra veckan då skolan inte hade rapporterat in mina betyg. Men idag fick jag då allt mina pengar, så nu slipper jag känner mig fattig :) Känns härligt med pengar, men tyvärr fick det mesta gå till hjärtat som hade lagt ut för alla räkningar, men men!!!

Idag är det åter igen plugg som står på schemat. Bara att läsa och läsa!!

Enda sen jag började kolla på vårat schema så har vi haft en inlämningsuppgift som ska vara klar till den 18 februari. Men från idag så har dem ändrat detta datum till den 11 februari, vilket innebär att dem slyttat fram detta en vecka. När jag läste detta blev/är jag fly förbannad. För nu hade jag planerat att börja med detta arbete i slutet av nästa vecka, eller i alla fall i nästa vecka. Men nu kan jag inte det utan måste börja på det idag. MEN det stora problemet är att jag inte har fått den boken som vi ska skriva arbetet utifrån. Jag var inne och kollade och idag höll dem på att "packa" denna boken, så får hoppas att den kommer i morgon, då jag måste läsa en 400 sidor, som denna boken är på. Det värsta av allt är att vi ska ha en genomgång på denna boken två dagar innan den ska lämnas in, men vi ska även opponera på andras arbeten, vilket innebär att den måste vara färdig till samma dag som vi ska genomgången på boken. Så jag tog saken i egna händer och mailade till läraren. Fick till svar att vi skulle avvakta tills i morgon då vi ska träffas hela klassen och även henne så vi kan prata om det. Kan hoppas på att vi kommer att flytta fram arbetet. Men jag känner mig ändå sjukt stressad, som ni säkert förstår. För det är inget litet arbete heller 7000-8000 tecken, vilket motsvarar en ca 4-6 sidor :(

Ikväll hoppas jag att jag kommer att hinna med en film, för det känns som om det var ett tag sedan jag kollade på film nu. Men skolan går före ALLT just nu!!

Jag var även inne och kollade på sommarkurserna igår, hittade tyvärr inte så många som verkade intressant. Så jag vet inte alls hur jag ska göra nu. Vad gör jag om jag inte kommer in på någon kurs och inte hat ett jobb? Vad ska jag säga till jobbet? Ska jag säga att jag vill jobba där i sommar, men om jag kommer in på er kurs, vad gör jag då? Ja ni förstår mycket att tänka på just nu! Varför kan man inte bara få ett svar i början på April? Då hade allt varit så mycket enklare!


1 kommentarer:

Sara sa...

Nä usch vad drygt för dig vännen! Hoppas ni kan skjuta fram arbetet så du slipper stressa. Du är DUKTIG som fixar allt, jag hade aldrig orkat med det.
Kan du inte jobba på förskola i sommar annars då? Dom behöver ju alltid vikarier.
Kram Zarah