Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
22 mars 2011

postheadericon Skatteåterbäringen!

Läste i morse på www.aftonbladet.se att från och med idag kunde man se sin deklaration. Hann inte kolla den i morse, men tog tag i det nu i eftermiddags. Efter mycket om och men, samt letande på sidan så hittade jag min återbäring och det blev en förvånad återbäring! Det var betydligt mer än vad jag hade räknat med, vilket känns skönt. Då har jag lite fickpengar till resan som kommer i sommar. Dock har vi ännu inte planerat fult ut vart resan bär av, men en resa SKA det bli av :)

För övrigt så var det sista dagen på praktiken idag, lite sorgligt men ändå skönt att återgå till den "normala" vardagen för min del. Kommer bli en hel del lediga dagar fram över, men å andra sidan har vi två skriftliga examinationer som ska göras + två muntliga examinationer. Så jag har att göra "suck"!!

Jag har även en stark känsla av att jag inte kommer komma in på sommarkurserna i sommar. Jag vet inte varför. Men varför ska jag ha den turen att få komma in? Det är en orolighet som jag går och bär på, och som går runt i tankarna dagarna i ändan. Känns som om hela mitt liv blir förstört om jag INTE kommer in på kurserna. Jag får gå en extra termin till, som jag INTE vill, och jaaa allt blir bara så fel! Men å andra sidan så blir min utbildning inte lidande, jag behöver ju inte sluta plugga för det, men som sagt. Allt blir så fel!

Nej, nog babblar nu... Ska fixa några små saker inför morgondagens seminarium. Första efter praktiken!

0 kommentarer: