Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
28 december 2010

postheadericon Feber & ont i hela kroppen!!

Det var ett tag sedan jag skrev nu. Har haft fullt upp och dessutom inte orkat skriva... Men nu är jag här och ska se om jag kan återberätta lite roligheter från julhelgen..

Julafton var helt underbart. Tomten hade bara tid att komma direkt efter Kalle Anka, så vi fick se när barnen träffade tomten och dess utom öppnade sina paket. Helt underbart att se deras glädje. Även våra paket bllev uppskattade, och ännu gladare blev vi för vira paket :)
Efter paketöppningen körde vi till mina föräldrar för att äta gott och bara mysa. Även där blev det en del paket, det blev strykbräda, strykjärn, choklad, en skärmaskin till mitt scrapbooking, biobiljetter, pengar till ett restaurangbesök, presentkort, värmekudde och mycket mycket mer... Men den bästa presenten fick jag av mitt hjärta, inte nog med att jag har fått en mobil av honom sen innan så fick jag kläder OCH en bärbar dator :) Så underbar han är. Jag har fått välja datorn själv och efter att vi tog en runda den 25:e i alla elektronikaffärer så bestämde jag mig för en HP dator som vi beställde. Det blev denna datorn som är på bilden, tillbehören beställde vi på en annan sida :)



Av mig fick Patrik bara en fjuttig sak, en resväska och en tröja. Så det blev inte så lika denna julen, men tyvärr har jag inte mer pengar. Så får ta det när jag har jobb i stället. Tänkte att, om jag hade haft råd, skulle det ligga en resa i väskan. Hade ju varit rätt gulligt, men men får bli en annan gång. Julafton slutade väldigt sent hemma hos mina föräldrar. Men trevligt att tillbringa den med familjen spelade spel och snackade.

Juldagen skulle vi träffas hemma hos min farbror för en liten släktmiddag. Kusinerna har inte träffats på många år. Så det var ett trevligt återbesök :) Efter middagen begav jag mig hem för att fräscha till mig för att seda ut och festa. Jag hade en mycket trevlig kväll tillsammans med nära och kära. Synd att det bara slutade med att jag och Zarah gick ut på O´leareys. Trevlig kväll/natt.

Annandagen vaknade jag en aning bakis. Hade blivit en del för mig dagen innan. Hade lovat mamma att följa med och hälsa på Mormor, så det var bara till att fixa till sig igen och sedan åka iväg. Ingen vila här inte... Kvällen spenderade jag hemma tillsammans med mitt hjärta.

Måndag. Åkte jag in till stan för att shoppa på mellandagsrean tillsammans  med Lina och Zarah. Hittade en ny pyjamas, dock inte på rean. Men köpte den ändå. Jag lämnade tillbaka en annan tröja som blev förstörd i tvätten, så för dem pengarna hittade jag en annan kofta, som tyvärr jag, lina och Zarah köpte lika dana.Men hur ofta träffas vi tillsammans nuförtiden? Fick tyvärr vänta i 30 minuter innan bussen kom och skulle köra mig hem. Var lagom stel och frösen då. När jag kom hem var Tonny här hemma. Han och Patrik hade en grabb kväll. Så stannade bara hemma och ät lite, sedan åkte jag hem till pappa för att stanna där under kvällen.

Idag skulle jag och Zarah ha åkt in till stan igen, vi hann inte med alla affärerna igår. Men eftersom hon inte hade sovit så mycket under natten så sköt vi upp det, och bra är det. För idag ligger jag i feber och ont i hela kroppen, så får se om det blir en runda på stan i morgon som bestämt eller om jag ska ligga hemma och vila. Jag hann i alla fall börja med att frosta av frysen idag, så den är ren och fin nu.. Min efterlängtade dator kom med idag, så Patrik håller på att installera en del program på den som jag vill ha :)
Ikväll blir det bara en slappe kväll, för Patrik är med lite sjuk, han har blivit förkyld...

Ojojoj, vilket långt inlägg det blev, hoppas ni orkade läsa det. Detta är bara lite av vad jag har pysslat med under dem senaste dagarna...

0 kommentarer: