Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
27 juni 2010

postheadericon Misommar...

Jag har haft fullt upp dem sista dagarna, därav dålig uppdatering. I torsdags var jag ledig och helt överlycklig för att det är sol, så jag och Lina begav oss ner till stranden. Hur skönt som helst. Efter stranden blev det en runda till stan med mamma, Hittade både skor & kofta som passade med klänningen till bröllopet. Så nu är allt sådant fixat, känns skönt. Det enda som fattas är smyckena. Men det tar vi en annan dag. Kvällen slutade hemma hos mina föräldrar tillsammans med en superb måltid:). Förresten, stannade till hemma hos Jocke, där Patrik stannade kvar ett PAR timmar efter mig.

Fredag = Midsommarafton! Morgonen började inte allt för tidigt. Men vi hann med allt som skulle göras, och blev BARA ½ timme försenade till festen, hehe! Jag visste inte att vi skulle vara där så tidigt, så hade inte planerat för det. Därav den sena halvtimmen. Eftermiddagen/kvällen var trevligt. Med bra sällskap. Tyvärr slutade kvällen tidigt för min del, även utan alkohol. Då jag inte hade någon lust att dricka.
Patrik stannade kvar även där ett par timmar till efter mig...

Lördagen började tidigt för min del, eftersom jag började jobba kl 07:00 i Åhus. Så hela dagen befann jag mig på jobbet, 7-17:00. När jag kom hem hade vi fin besök av Alex & Suzi. Hade en trevlig kväll ute på balkongen. När klockan började närma sig småtimmarna begav sig dem iväg för en annan fest? Så lilla Anna kunde gå och sova...

Söndag= idag började dagen lika tidigt som igår, vill säga kl 06:00. Har jobbat även idag. efter jobbet åkte jag hem till Malen en runda där det var kalas. Men eftersom alla gick när jag kom, blev inte vi heller långvariga. Så nu sitter jag hör och orkar inte resa mig. Det har tyvärr inte varit så många timmar jag fått sova dessa dygn. Då jag ligger vaken när mitt hjärta inte är hemma. Är så orolig för honom... Så ikväll ska jag sova tidigt.

En annan sak som även gör att jag inte kan sova är att det är så fruktansvärt varmt här hemma, och tyvärr är detta bara början. Jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli svalare. Ingen som har ett bra förslag? Så om jag tolkar vädergudarna rätt så kommer det att bli en plågsam sommar, om det kommer bli så varmt som alla spågubbar/tanter säger.

Nej nu går snart ögonen i kors. Tyvärr är det en jobbe dag i morgon med plus tisdag. På onsdag är jag ledig, och tror ni inte att det ska bli dåligt väder då? Så arg blir jag!!!

2 kommentarer:

Johanna ♥ sa...

Vi bodde också i en bastu i förra lägenheten, Vi köpte en ganska stor fläkt som knappt "lät" så vi hade den i gång i sovrummet hela natten, svalare blev det iallafall :) Hoppas allt är bra annars, kram!

Anna sa...

Jo vi har med en fläkt i sovrummet. Men vi kan inte ha den på, på natten för då blir vi bara förkylda och f¨r ont i halsen:(