Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
05 oktober 2010

postheadericon Läsdag.

Som jag skrev igår så fick vi en läsdag idag, då läraren är fortfarande sjukskriven. Lite synd för vi skulle få tillbaka våra arbeten idag som vi lämnade in för drygt två veckor sedan. Man vill ju veta om man är godkänd eller måste komplettera. Får hoppas på det bästa:)

Nu har jag precis läst ut den där bra och intressanta boken. Det är inom psykologi som jag läste och det är alltid intressant. Handlar om varför barn regerar som dem gör i vissa situationer. Väldigt intressant enligt mig:)

Idag hade jag tänkt ta mig an min förbannade Yrkesdeklaration, det är att jag ska skriva om hur jag förhåller mig till lärarsynen, kunskapssynen, människosynen och även mitt förhållningssätt. Säger det er något? Inte mig i alla fall. Eller jo lite, men det jobbigaste är att alla mina tankar och funderingar måste kopplas till litteraturen, och det är det som är det jobbigaste av allt. Att alla mina tankar måste stödjas av litteraturen, och inte nog med det. Det som jag skriver måste kunna visa i praktiken. Så det är inte bara att skriva något som låter bra, utan jag måste stå för det också (låter kanske lite dumt, men ibland kan man hitta på lite saker i arbetena som man själv tycker låter bra)... Jaja, det löser sig, eller vas säger ni?

Så nu vet ni vad jag ska ägna mig åt idag. Det kommer att ta tid, men jag hoppas det blir bra:) Ikväll kommer nog pappa hit och äntligen sätter upp takfläkten som vi ännu inte fått upp. Sen är allt i ordning här hemma och det kanske kan komma ut lite bilder för er som är nyfikna och ännu inte varit här hemma..

Jag längtar tillbaka. Kan det inte bli varmt här hemma igen:)

0 kommentarer: