Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
09 oktober 2010

postheadericon Hemma igen!

Så nu är vi hemma från våran lilla mini semester:) Vi har haft det mysigt och bra, förutom ditresan som inte blev som planerat då den ena bussen pajade i Danmark,så vi fick ringa bärgningsbilen och lite så. Men vi kom fram, men dock en tre-fyra timmar senare än planerat, tyvärr! Men ingen blev skadad och det är huvudsaken.

Eftersom den ena bilen pajade, så fick barnen plus några vuxna hoppa in i en bil och fortsätta att köra ner till Lalandia, så vi andra åtta fick stannade kvar för att vänta på att bilen skulle lagas. När bilen tillslut hade lagats så hade vi förlorat så mycket tid, så vi körde direkt över till Tyskland, utan att mellanlanda vid stugorna. Det blev en del shopping där, så nu har vi så vi klarar oss ett bra tag framöver, vilket är skönt då vi slipper ta en bussresa ner :) När vi kom till stugorna så var maten serverad (pasta sallad som dem hade varit så duktiga att göra), mycket gott :) På kvällen stannade vi i stugorna och snacka skit...

Denna dagen var det äntligen dags för att åka till badet. Åhh vilket bad säger jag bara. Jag trodde att det skulle bli långtråkigt och att det inte skulle finnas något att göra, men ack så fel jag hade... Det fanns många roliga rutschbanor att åka och det fanns en vild fors, som var skit roligt att åka. Dock har man en del blåmärken från den, men det är de värt:)

Efter många timmars badande var det äntligen dags för den omtalade pizzabuffén som var väldigt god. Det fanns MASSOR av olika pizzor att välja påm jag smakade till och med en pizza med spaghetti och köttfärssås på. Hmm ingen höjdare men jag har smakat det i alla fall... Kvällen slutade tidigt då vi alla var väldigt trötta efter en lång och intensiv dag av mycket bad:)

Idag, var det dags att gå upp tidigt. Stugorna skulle vara städade och utcheckade till kl 10, så det vara bara att stiga upp med ett glatt leende. Resan gick bra hem, tills det var kö på motorvägen i Danmark pga vägarbete. Vi stod i kö i ca 35 minuter, drygt men det flöt ändå på bar.

Nu är vi hemma efter att lastat in allt och packat upp. Börjar kurra i magen, tror vi beställer något idag.. ikväll ska vi bara vara hemma, mysa och kolla på film. Ska ta igen några timmars sömn hade jag tänkt mig.


Detta är den enda vettiga bilden som vi fick på resan:) Det kommer kanske någon annan bild då det var några som hade undervattenskamera med sig...

0 kommentarer: