Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
19 mars 2009

postheadericon VÅR!!!!

Måste bara börja med att säga vilka underbara dagar vi har haft med solsken och minst 10 plus, det är inte illa det- Hoppas det håller i såg, men hört rykten om att det ska snöa nästa vecka...*bläää*.. Nog om det nu...

I tisdags var det nog min lyckligaste dag någonsin, nej men, en mycket lyckad dag. Började med att jag,Malin och Kevin gick in till stan, för att jag sedan skulle möta Lila vid halv 12, då vi tog en fika och snackade lite. Sen skulle jag gå till VLC (vägledning och lärcentrum, som det heter), för att prata om högskolan, fick en del BRA information, som slutade med att jag då ska börja plugga nästa måndag (den 30/3). Ska då börja på en Engelska B kurs, som ska vara i 10 veckor, så jag läser på 50%, och kan då jobba samtidigt, om jag då kommer klara av det, håll tummarna för mig! Om jag klarar det så kommer jag FÖRHOPPNINGSVIS in på högskolan till hösten, vilket skulle vara helt UNDERBART! MEN, om jag inte kommer in för att jag inte klarar engelskan, eller jag har "för lite erfarenhet" så kan jag gå och läsa en påbyggnadskurs i Osby (på distans då) som vara i ett år, och efter det så kommer jag förhoppn ingsvis in, om jag inte kommer på reserv eller något sådant, skit. Men med min vanliga "tur" så kommer jag kanske inte in... Så nu vet jag vad jag kommer göra till hösten i allafall. Vilket känns väldigt skönt..

Så, efter att jag varit på VLC, så träffade jag Zarah och Sara, så jag tog en fika med (oxå), vi gick även en runda på stan och kolllade in alla snygga kläder som finns. Åhh gud, man vill ju bara haaa:) Efter det, förljde jag med pappa till Wahlgårds färg, för vi ska måla om våran toalett (fick reda på att hyresvärden ska betala det, så skönt blir det), bestämde mig för att ta vitt.. Har redan vitt kakel, men det är skönt när det är vitt, för det känns fräch, och sen kan man sätta till vilka färger man vill. Ska nog ta väck en av hyllorna som vi har där med. Eller om vi ska köpa något annat, jag har inte bestämt mig, men det ska bli skönt. Har alltid kännt att toaletten kännts så äklig.... Sen har jag övertalat Patrik om att göra en fondvägg i storarummet. Ska bara höra med hyresvärden om jag får lov att göra det. Ska höra med honom om när fläkten med kommer. Så hoppas att det kommer hända lite saker snart, hade varit skönt:)

Annars så igår jobbade jag, sen var Lena här och kollade på film. Lika trevligt som vanligt:) och idag vet jag inte vad som händer, ska nog fixa en del saker på datorn. skicka in ansökningen till högskolan och sådana saker. Sen ska jag mysa och kolla på film med älsklingen..

Ni får ursäkta att jag inte bloggat på ett par dagar och skriver av allt nu i stället. Men har inte mått så bra. Har haft lite panikångest för det med skolan. Är bara så orolig om jag kommer klara av att läsa Engelskan och samtidigt jobba... Är mest orolig för OM jag kommer klara engelskan över huvud taget, för dem säger att den är SVÅR. Men vi får se....

Ojojoj, nu kom en nyduschad Patrik in i datorrummet.... hehe..! Lukktar väldigt gott, mums!

0 kommentarer: