Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
08 mars 2009

postheadericon Göteborg + Trollhättan.

Kl 13:50 begav vi oss norröver på ett tåg, som skulle ta oss till Göteborg. Resa gick hyfsat snabbt, vilket var skönt! Väl uppe i Göteborg var det inte alls svårt att hitta till Nordstan, som köpcentret hette, som låg alldeles bredvid stationen. Väldigt stort var köpcentret, med mycket affärer.


När affärerna stängde så begav vi oss till en pub,där jag beställde in lite mat, och dricka. Vi satt där inne till ca halv 9, för då skulle vi möta upp Alex på stationen, han slutade jobba då. Tyvärr gick det inte något tåg på ett tag, så vi fick sitta där och snacka, men det gjorde inget. Det var ju gott sällskap:=)
När vi väl hade kommit till Trollhättan, så sa Alex att det var 8 stenkast från stationen hem till där dem bor, men shoo ko att det var. Skit långt ju, tog nog en halvtimme (med all packning) att gå, men när vi väl var framme var det väldigt uppskattat. Strax efter anlände Suzi med till stationen och vi gick för att möta henne. När vi alla sedan var hemma satt vi mest och snackade en massa vid halv 4 kom vi i säng...

Jag och Patrik vaknade tidigt på morgonen, så vi satt och spelade kort, men när vi tröttnade på det, så begav vi oss ut i "storstan" för att hitta en affär att köpa lite frukost i, då var klockan halv 1... När vi stängde ytterdörren så vaknade dem:=).Efter frukosten stack vi till Överby köpcenter. Men innan det så gick vi till Gina Tricot i Trollhättan, där jag hittade en del som jag köpte:)
Vi stannade inte alls länge där, och klockan var mycket, så vi var tvungna att bege oss hemåt. Väl på kvällen kom det inte fler än 2 till, som hade kört från stan, Hade vi vetat om det så hade vi kunnat åka med dem hem, men det hade vi inte tänkt på, men men.. Kvällen var mycket trevlig annars och vi stack ut på ett ställe som heter SandsBar (tror jag)blev även fottade där, men kan inte hitta sidan som han sa att bilderna las upp på. Hade mycket trevligt där. Tyvärr stängde dem redan kl 02:00, och vi kom väl vid 01:00, så hann inte med så mycket dans, men lite iaf... Sedan gick vi hem och alla var trötta, så vi la oss. Men klockan hann ändå bli 04:00 innan vi kom i säng "lustigt". Tyvärr sov jag dåligt och oroligt för jag visste att vi skulle upp tidigt. Skulle upp redan kl 08:00, för tåget gick 09:00, och det var ju mer än 8 stenkast därifrån... Men vi hann med tåget, trotts att det bara blev en ca 3 timmars sömn för min del. Väl inne i Göteborg igen fick vi vänta i 1½ timme innan tåget skulle gå, så vi åt oss en rejäl frukost, FAN vad gott det var, typ inte ätit något sen i fredags... Sen gick vi in till Nordstan igen, för att fördriva tiden lite, köpte två linnen till på Gina Tricot. Hade funderat på det under kvällen/natten om jag skulle köpa dem eller inte, hehe.. Sen kl halv 12 satte vi oss på tåget påväg hem, MEN strax innan vi var i Halmstad, så berättade dem att det var en ledning som hade gått av så vi som skulle till Hässleholm var tvungna att ta BUSS från Halmstad till Hässleholm, det innebar ju att det skulle ta ÄNNU länge tid innan vi var hemma. Tyvärr hamnade vi på en kass buss som var fullt med folk och ISKALLT var det där inne, man bara satt och frös. Men tur hade vi, för direkt när vi kom till Hässleholm så gick det en buss som skulle ta oss till Kristianstad, och vi landade i Kristianstad 1 timme efter beräknad tid, inte så farligt.

Direkt när jag kom hem så slängde jag mig i duschen, och FY FAN vad skönt det var:) Man blev varm och go igen. Sen nu sitter jag här, och ikväll ska vi "kolla" på en/några filmer, men tror vi kommer somna ganska snabbt. Har bestämt oss för att köpa mat på Greken idag, har ju så god mat där. I morgon är jag ledig och jag vet inte redigt vad som händer då, vi får se:)

Blev ett väldigt långt inlägg, men hoppas ni orkade läsa det:)

0 kommentarer: