Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
14 oktober 2008

postheadericon Jaaaa

Är äntligen ledig idag, Ska nog inte hitta på så himla mycket. Ska hem en runda till mamma, hon ska hjälpa mig med en sak, och sen ska jag lämna lite saker till henne. eftersom jag har jobbat hela helgen och lite förra veckan så hinner/orkar jag inte blogga, därför jag är lite dålig på detta. Men kan summera lite från förra veckan...

Torsdag: var man ledig, men hade en massa saker att göra. Upp vid 9 stack snabbt bort till Kvantum för jag hade glömt köpa muffins forma, för idag ska jag baka. Hem och snabbt ner i tvättstugan (tvätt dag idag) upp äta frukost...Sedan hade jag bestämt mig för att städa lite med, men det hann jag inte med. För mitt i allt var jag tvungen att åka till stan för att köpa en sak, som inte fann. Förbannad blev jag.. Men hem och börja med bakandet.. Hann inte med allt som jag ville, blev "bara" muffins och kärleksmums, för sen kl 3 Sara & Molly. efter en stund ringde Lina och då fick jag hämta henne. Sedan fikade vi mycket goda kakor.. Hade en trevlig kväll med:)

Fredag Skulle man jobba, mellan 8-17 i Arkelstorp, det var vääääldigt drygt att jobba där, hade en massa döö tid, men men... Sedan kom jag hem, lagade köttgryta med potatis, skit god blev den:)Sedan hade vi bara en myskväll för en gångs skull:) a mig rätt tidigt med.

Lördag:Upp tidigt för att jobba, åter igen.. Dagen gick väldigt snabbt, hade en del saker att göra. Väldigt skönt. På vägen hem beställde jag med mig Kina mat, för Tonny och Jenny skulle komma, för vi skulle åka till Glorias och kolla på fotbollen kl 8. Hade en trevlig och mysig kväll:) Synd inte det blev några mål, men jaaa, så blev inte fallet denna gången. Men eftersom jag skulle upp och jobba sp fick jag snällt åka hem, medans grabbarna gick ut och roade sig..

Söndag: upp och jobba som vanligt en söndag. Men idag jobbade jag bara till halv 3. Hur skönt som helst:)!Åkte hem till pappa för att tvätta mina kockkläder. Han bytte torkarblad på bilen och sen kollade vi lite olja, spolarvättska och lite så på bilen,allt var i tipp topp:). Sedan köpte jag kycklingtalrik på Balkoni till Patrik. Jag fick fisksoppa av pappa som jag ville äta:) efter det gick vi en runda till Kvantum, jag ville ha lite luft! Sen kollade vi på film, två dokumentärer. den ena heter Roger & Me. Handlade om en stad i USA som blev arbetslös, dem la ner en massa fabriker där hela staden jobbade. Den andra heter Sicko. Handlade om sjukvården i USA, säger bara att den är heeeelt sjuk! Det enda som gäller i USA är att ha så mycket pengar som möjligt. Ussh arg blev man när man såg den...

Måndag: Fick sova ut idag. skönt, men mer än då hann jag inte fören jag skulle till jobbet, jobbade mellan halv 12 och 4 idag. sedan var jag bara hemma hela kvällen, lagade mat och sedan kollade vi på Eva & Adam, fyra födelsedagar och ett fiasko:) Hehe, alltid lika roligt. Sedan kolade vi på "Livet är en schlager". Bra den med:)

Så har min helg sett ut. Ska försöka skärpa mig med bloggandet:)

0 kommentarer: