Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
09 oktober 2008

postheadericon Förbannad blir man...

"460 får gå från Volvo i Olofström" och "Ballingslöv varslar 25 anställda" står det i Kristianstadsbladet idag. Men hallå?? Vafan är detta? Snart finns det ju inga jobb kvar, hur ska man då överleva? Det är inte konstigt att ungdomarna bara förstör och slåss, dem har ju inget liv, inget att göra, för det finns inga jobb. Man kan inte planera sitt liv, för man VET inte om man har något jobb, man kan inte flytta och man kan inte skaffa familj. Jag blir så förbannad och trött på detta samhället. Dem jävla Moderaterna, som vill att dem som redan har gott om pengar (rika) ska bli rikare. Men hur FAN kan man resonera så? Är det inte viktigare att dem som redan är fattiga ska få det lite bättre så dem kan överleva, och kunna försörja sin familj?!!! Visst jag kan erkänna jag röstade själv på Moderaterna, tyckte att det dem sa verkade så himla bra (dem var på skolan och föreläste) att det dem skulle göra verkade så himla bra, vad det enda dem har gjort är att FÖRSTÖRA folks liv! Speciellt detta med arbetslösheten och sjukskrivning, att man inte får vara sjukskriven om man precis har opererat, men hallå, väx upp för fan! Om vi säger Reinfeld skulle bli operarad så skulle han inte kunna jobba på säker ett par veckor, medans om tex. jag skulle bli operarad så hade jag blivit tvungen att gå till jobbet redan dagen efter, hur rättvist är det? Ussh nej, jag är så trött på detta samhället! Allt blir bara sämre och sämre, snart har man ju ingen chans att leva. Inte konstigt att allt fler unga tar livet av sig, det finns ju inget att leva för, så enkelt är det! Jag håller verkligen med! Men jag har nog en jävlig tur, som har en så underbar pojkvän, som dess utom har jobb, som gör att vi kan bo kvar i lägenheten, för utan det hade det inte funkat! Nej jag ska sluta klaga om detta nu... Blev bara så jävla förbannad när jag läste det! Hoppas bara det är fler som håller med mig om detta! Så det inte är jag som är knäpp:P

nej nu ska jag ner i tvättstugan, Hej Svej!

0 kommentarer: