Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
31 januari 2012

postheadericon Biffar, potatis och brunsås!

Igår gjorde jag mina efterlängtade och super goda (enligt mig och hjärtat) biffar. Tänkte lägga ut receptet här, om någon är intresserad av att göra goda biffar till middag någon dag :)

Till biffarna:

Ca 6-7 biffar

ca 500 g köttfärs
1 ägg
2½ dl cream freach ( 1 burk)
1 pkt bacon
1 pkt mozarellaost
vitpeppar
salt
vitlökspulver ( eller hel vitlök, 1 klyfta)
paprikapulver
Basilika

1: Dela mozarellaosten i 7 bitar och dela på bacnonbitarna.

2: Blanda köttfärs,ägg, cream freach och kryddor i en bunke. Smeten ska vara ganska lös, blir det av cream freachen.

3: Ta en del av smeten och platta ut den, lägg i mozarellan, och rulla ihop och platta till den lite. Se till så osten inte syns (rinner ut i sådanna fall), bind sedan en baconskiva runt.

4. Stek detta på  medel svag värme ( använder 4 av 6). Tar ca 15-20 minuter. Biffarna kan vara svåra att vända i början, då dem lätt vill trilla ihop. Så vänd första och andra gången försiktigt!

Jag har potatis, brunsås (massor, så gott med sås), grönsaker & lingon till mina biffar.

Lycka till och hör av er om ni har några frågor!


0 kommentarer: