Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
18 januari 2009

postheadericon Äntligen..

Ja, äntligen har jag tid att sitta vid datorn. Det har varit mycket i veckan att göra både på dagarna och kvällarna, så tiden har inte räckt till att blogga, tyvärr... Men nu har jag tagit mig lite tid så nu ska jag slänga en lite om vad som hänt under veckan...

I förra inlägget skrev jag om både måndag och tisdag.. Så behöver inte berätta om det "skönt"!
Me jag har lite bilder som jag kan lägga upp för på tisdagskvällen så satte jag upp min shabloner, men blev inte på väggen, utan på mina skåpluckor:) Visst blev det snyggt..
















Sen i måndags satte jag upp mina nya gardiner...
Har dem i stora rummet, tycker dem är
skit snygga:)
































Sååå.. i onsdags så jobbade jag först fram till kl 16:00 i Åhus, hem snabbt duscha och göra vid mig, för sen skulle jag på "knut"fest med jobbet. Det var väl helt okej.. Inte supertrevligt, men jaa. man fick god mat och sedan bytte vi julklappar, och jag fick två diskhanddukar, där det stod receptet till kladdkaka på den ena, tyckte det var rätt fräckt.... Var hemma vid hakv 10, så det var direkt i säng... För i torsdags var det jobb igen, halv 7 började jag i Arkelstorp, dagen flöt på bra och vi/jag hade inte jätte mycket att göra, så jag stack vid halv 3, för att Sara tog examen, men missade det i kyrkan, så kom hem direkt till lena där "festen" ägde rum... Hade en mycket trevlig kväll, och det blev VÄLDIGT sen, halv 11 var hon när vi var hemma... ussh, hade svårt att sova med... Så djävulskt trött i fredags, då jag även skulle vara på ett nytt ställe, nämligen Sommarro, ligger mitt inne i stan, så slapp köra bil... hehe... Dagen gick snabbt där med, skönt:=) hade tänkt sola efter jobbet, men orkade inte, så åkte hem för att sedan åka och handla lite grann... Vi somnade framför tv:n redan 20 i 8.. haha.. Men vaknade sedan och kollade på en bra film, men vi la oss tidigt, för Patrik skulle upp och jobba i lördags...

Jag vaknade vid 9, steg upp för jag hade en del att hitta på, skulle städa, fixa och dona här för vi skulle ha folk på kvällen, nämligen Pontus,Johanna,Tonny och Jenny på besök. Skulle bjuda å mat och lite så.. Så hade en del att fixa under dagen, men jag hann med en fika tillsammans med Lena och Kevin med:=)... Kvällen blev lyckad och vi hade trevligt (enligt mig). Maten blev med god. Bacon inlindad kycklingfilé med Mozzarella ost i, och potatisgratäng:) Till efterrätt var det chokladpudding"mums"

Sen idag vaknade vi vid halv 10, då Sara(hans syster) skickade sms, sen var det bara att stiga upp.. Har diskat och plockat undan här nu på morgonen, sen nu sitter jag här och skriver av mig... Annars så skulle jag hem till mamma för att tvätta bilen idag, men det är ju inget fint väder, så får hoppa över det. Men skulle VERKLIGEN behöva tvätta den, ussh.. Inte bra för bilen, det är en massa salt och slkit på den, kanske att man kan spola av den, för det är ju inte minusgrader ute.. Men ska höra med pappa vad han tycker... Sen ska vi äta kinamat ikväll ned Malin,Kevin och Lena.. Sen hoppas jag att vi bara ska mysa en massa:=)

Jag har funderat på en sak.... Jo det är att jag vet inte fan hur jag ska göra med Kommunals A-kassan och facket och jaa ni vet allt det där man "måste" vara med i.. För jag har anmält mig uppe på kommunal, och där ville dem att jag skulle gå med i deras a-kasssa.. men eftersom jag precis har anmält mig till Alfa.kassan så kunde jag inte det. Men sen sa Lina, att man kunde vara med i kommunals a-kassa och få minimi beloppet fast att man inte vara medlem i ett år, utan då får man ju 80% av sin nuvarande lön, eller hu det är. Så jag vet inte alls hur jag ska göra. är det ingen som är duktig på detta och klan hjälpa mig??.. Känner mig väldigt kluven med allt detta... För man vill ju göra det enkelt för sig, som att går jag med i kommunals A-kassa så står jag ju kvar i "kön" för ett år, men det blir samtidigt mycket pengar att betala ut varje månad.. Måste ta och läsa om allt detta. Fick en del papper med mig hem från kommunal, ska ta och läsa det så kanske man blir lite klokare sen....

nej nu måste jag sluta skriva för det är jobbigt att läsa när det är mycket...

2 kommentarer:

Johanna ♥ sa...

tack för en super trevlig kväll i går!! P hälsar också och tackar!

En skånsk Göteborgare sa...

Angående torsdagen... Ni får ju tänka på grannarna... ;-P