Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
21 januari 2009

postheadericon Kramens dag...

Fick sms innan idag om att det är Kramens Dag idag, undra om det stämmer, eller det är något någon hittat på??

Annrs så (som) vanligt har jag äntligen lite tid över till bloggandet. Känner att jag aldrig har tid längre...

I söndags eftermiddag åkte jag hem till mamma & pappa, snackade en del med dem. Sedan åkte vi hem till svärmor för att lämna tvät och äta kina mat, som jag köpt på vägen hem"mums". Rastade av oss med Kevin, alltid lika skoj:=) Sen i måndags så jobbade jag på Allögården, är alltid lika nervös inför jag ska jobba där, men det gick super bra, sod visserligen "bara" i diskn hela dagen, men gick bra. På kvällen följde jag med på bingo, men blev ingen vinst denna gången heller.. Men satt VÄLDIGT nära en gång...

Tisdag: så jobbade jag på Sommaro, gick bra där med, stod i disken där med... efter jobbet solade jag en stund, mycket skönt var det:) sedan var det direkt hem till svärmor för hon skulle bjuda oss på fläsk & potatismos, mums vad gott. Även då lekte vi av oss med Kevin, hehe. Han är så rolig att leka med nu, att retas med honom är ÄNNU roligare, för han har ett sådant humör, haha!

Och idag onsdag så har jag jobbat i Åhus. Det är så skönt att komma dit, för då kan man slappna av. För där vet man allt och man kan hur allt går till, så det går bara av farten att vara där, såå himla skönt. Vi var färdiga så tidigt så vi gick en 10 minuter innan....

Märkte att dem i åhus, hade "glöm" skicka in min lönelista ( fick tillbaka den för jag hade gjort ett fel, men så sa jag til dem att dem skulle skicka den till chefen igen) men det hade dem inte gort, så nu kommer jag tyvärr inte att få så mycket i lön denna månaden. För det var all min storhelgstillägg som fanns på den listan, men i stället så får jag den på februari lönen, men hade ändå velat ha den denna månaden.. Men jaja, sådant som händer. Huvudsaken är att jag får pengarna...

Annars så är allt bra, förutom att jag är inne i min vinterdeprission jusst nu, är trött, hängig och allmänt irriterad... ussh det är jobbigt, men jag vet att det går över snart.."förhoppningsvis"!

Annars så har Sara fortfarande inte fått någon bebis, man väntar och väntar. Hon själv hade tippat på att den skulle komma idag, men så vitt jag vet så är den ingen bebis som kommit ännu. Tror inte ens hon är på sjukhuset. Hon började känna sig knstig i måndags när vi var på bingo, men tror det var för et var väldigt varmt där inne... Hon sa även att det började spänna och dra ihop sig, så det är nog dags snart, Men hon MÅSTE få det den 2 februari, för det har jag tippat på:) hehe! Så jag kan få den äran:)

I morgon är jag ledig "som det ser ut jusst nu", men man vet aldrig... Ska vara "ledig" i 5 dagar nu, ska bli skönt att vila upp sig för en gångs skull, men ska fixa en massa saker nu när jag är hemma, så man kan hålla sig sysselsatt.. Har även börjat med min scrapbooking igen.. Alltid lika kul, men har så dålig fantasi bara.. Måste, eller VILL köpa lite nya saker, trotts att jag har så himla mycket.. Men aldrig att färger och mänter passar in med det man vill göra. Så får se om jag införskaffar mig lite nya saker, eller hur jag gör....

Nu ska jag nog fortsätta med Kevins present:) Vi hörs kanske i morgon.. HAr funderat på att gå och träna på Friskis då, någon som vill följa med, SNÄLLA! Hör av er i sådanna fall...

0 kommentarer: