Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
01 februari 2010

postheadericon Jobb och massa annat..

Som ni märker har jag haft fullt upp, har inte haft tid att skriva.. Har knappt varit hemma under hele helgen...

I fredags så var jag först och handlade, sedan köpte vi Pizza, och sedan slappade vi bara hela kvällen. Patrik somnade vid 9 och sedan var det dags för mig att lägga mig vid 10, för denna helgen har jag jobbat. Så i lördags var det upp tidigt, för att bege sig så snällt till jobbet. Tyvärr så sov jag väldigt dåligt på natten.. Jag är så himla rädd att jag ska försova mig. Sen hade pappa sagt att det skulle bli mkt snö under natten, så då var man orolig för det, för man skulle ändå köra ända till Åhus, det är ju ändå en bit att köra. Men fram kom jag, lite tidigare än vanligt. Men det gick det med. Efter det hem för att äta lite, sedan skulle jag och Lina hem till Sara i Tollarp för en liten mysig tjejkväll. Som sagt, synd att vi inte kunde stanna så länge, men så blir det ibland, bättre lite än inget alls. Fin lägenhet ni hade med, STOR var den!!

Japp, sen var det dags för sängen igen, men kunde inte sova, så somnade vid halv 1 då Patrik äntligen kom till ro och la sig. Är så fruktansvärt nervös när jag ska jobba helg, väldigt jobbigt och irriterande, varför måste det vara så???

När jag sedan väl hade slutat, så ringde jag till mappa och frågade hur det gick med min/våran bil, och den var FÄRDIG, så nu har jag äntligen min egen bil, känns väldigt skönt:) Sedan körde jag hem för att äta lite grann, sedan skulle jag hem till Elin på en annan tjejträff tillsammans med min gamla basgrupp, så mysigt vi hade det. Det är så himla mysigt att träffa er. Vi har verkligen "funnit" varandra. För vi går så bra ihop, känns väldigt skönt:=) Sen var det dags för sängen igen, och sen var det måndag.. Men inatt sov jag väldigt gött, och var fruktansvärt trött när jag vankade. Men dagen har gått fort ändå..

Idag har vi börjat med våra handdockor, som vi ska lära oss att använda vid ett senare tillfälle. Jag har gjort en prinsessa. Men jag har inte döpt henne ännu, något förslag på namn? Har även varit duktig och handlat idag med, så nu har vi massor med mat hemma, så nu måste vi hålla oss till det med:) Har lagat god lax, och även diskat idag.. Så nu sitter man här, fast att jag har en massa att läsa, som skulle varit läst till idag och även till i torsdags, så jag har att göra.. Men orkar finns inte där.. Men måste ta tag i detta nu, känner jag!

Ussh jaa, nu blev det ett långt inlägg, kände att jag var tvungen att babbla av mig...

Förresten, varför är man sådan (eller jag) att man alltid ska gnälla en massa? Varför inte bara se att man har det så fruktansvärt bra som man egentligen har? Kolla bara på dem i Haitit, det tog 40 sekunder sedan var allt borta för dem, tänk om man hade haft det så, då hade man kunnat få klaga, men inte jag. Jag MÅSTE skärpa mig med det, se det possitiva i allt, i stället för det negativa. Men hur ska man lära sig det??

2 kommentarer:

Johanna sa...

Blir också nervös att jag ska försova mig för jobbet i bland, det är sjukt jobbigt! Hoppas allt är bra med dig & patte, haha! Kram hälsa!

Anna sa...

Jodå, det är bara bra med os. Hur är det med er? Ja, visst är det fruktansvärt irriterande, när man inte kan sova!