Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
17 februari 2010

postheadericon Fältdag,..

Idag har jag varit på min praktikplats, och haft en så kallad "fältdag" har hunnit med två observationer idag, känner mig stolt. Det går framåt i alla fall, vilket känns väldigt skönt. I morgon är jag ledig, och då ska jag ta tag i en massa plugg. Har en del arbeten som man skulle kunna börja på, men får se hur mkt jag orkar.. Ska tvätta under tiden med.. brukar inte bli så mkt av skolan då, mkt som ska hinnas med. Annars så funkar det väl hyfsat bra. är fruktansvärt trött nu bara, jobbigt att vara bland 16 barn, men samtidigt bara ÄLSKAR jag det. Det märks att man har gjort ett positivt intryck på barnen, för när man kommer på morgonen så av vissa får man en bamse kram medans av andra man bara får ett leende, men det värmer även det!! Längtar så tills jag får börja jobba inom detta!!!

En sak som jag tycker är väldigt positivt med detta jobbet, är att man inte behöver ta med sig jobbet "hem", som man behöver på vissa andra jobb. det är skönt att kunna lämna det där, utan att tänka på vad som kommer hända och liknande. Visst kommer man kanske att ha något barn i huvudet, som man är extra orolig för, men inget som man behöver lägga mkt vikt på! Det är väl samma sak med detta jobba (i köket), där kan man med lämna jobbet på "jobbet" så att säga, men det var/är ett tungt jobb...

På tal om jobb, så kommer jag sommarjobba i Åhus som vanligt, tyvärr har jag fått den STORA äran att jobba MIDSOMMAR.. Suck, pust och stön.. Vill helt inte det, men vet att det blir goa pengar, som jag kommer att behöva. Men samtidigt vill man kunna umgås med nära och kära.. Kan hoppas på att Patrik med kommer att jobba midsommar...

nej nu är jag så trött, mina ögon går i kors.. Så nu säger jag godnatt och sov gott alla.. För det kommer jag att göra i alla fall!!

Längesedan jag skrev detta, men jag har väldens underbaraste "man" , som jag kallar honom! Är så glad över att han finns vid min sida, ALLTID!!

Ps: kollade på en Beck-film(Flickan i jordkällan) idag, och vet ni vilken som var "gäst" skådis i den.... Jo...... Björn Gustavsson. Snacka om att man blev förvånad!!!!

0 kommentarer: