Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
07 april 2008

postheadericon Köpenhamn

Ja, äntligen är alla hemlisar släpta och man kan slappna av igen.

I helgen var vi i Köpenhamn och firade min pappas 50 års dag. Träffades på tåget då far inte visste om att barnen skulle med så förvånad blev han allt.
Inne på tåget satt vi och snackade då min bror kläcker ur sig (pappa visste fortfarande inte vart vi skulle)
-Fick ni med betala 70 kr i växling för att växla till DANSKA. SMART säger jag bara. Men jaa, han skulle ju få reda på det någon gång.

Väl framme på stationen i Köpenhamn skullle vi hitta till hotellet (Hotell Selandia), och vi gick en väldigt stor omväg, men det gör alltid vi i våran familj. Men väl framme på hotellet var Monica och Woffe redan där och hade köpte öl och cider (det visste inte pappa heller om, att dem skulle vara där,så han blev förvånad där med). Då var klockan bara halv 2 och man fick sin första cider. Efter lite snack och rundvarandring på hotellet så var det dags för shopping. Man begav sig till Ströget där alla affärerna bara väntade på en. Köpte dock inget. men älsklingen hitta en del filmer inne i Fona varuhuset. Fanns en hel våning med bara filmer och cd skivor. Ett paradis för dem som gillar det.


Jag och Älskling

Jag!

Jag

En lat snygging

När affärerna hade stängt begav vi oss till hotellet där man duschade och gjorde vid sig för middagen på kvällen. BLev en fördrink inne på mammas och pappas fina svit. Efter det begav vi oss till restaurangen som jag inte kommer ihåg vad den hete, men god mat och väldigt fint var det där. åt Oxkött, med svampsås och klyftpotatis. Till efterätt blev det pannakotta med äppelkaka och Chockladsås, mycket gott!
Efter det begav vi oss till en bar, där vi drack och snackade lite. Gamlingarna begav sig hem redan vid halv 11 men vi stannade kvar en stund. Innan vi gick hem försökte vi få tag i tomtebloss men inte en jävel som förstod vad det var. Så vi sket i det. Hade tänkt komma in med en muffins och tomtebloss till pappa, men men.

Frukosten serverades väldigt tidigt, redan halv 9. Då vi även hade paket med oss till pappa:). efter frukosten blev det champagne på rummet och en fin sång för pappa som fyllde 50 År. Champagnen serverades 09:42. Inte speciellt gott så tigt på morgonen, men vad gör man inte för sin far, hehe.. Efter det skulle vi packa ihop oss och lämna hotellet. Låste in väskorna på stationen och begav oss till Ströget igen för ännu mer shopping.


Äntligen hittade jag mig en röd jacka inne på vero Moda.



Snygga hängsle-shorts köpte på H&M.

Super snygg tunika köpt på New York.

En annan tunika också inhandlad på New York.

En Bolero också köpt på new York.

Efter shoppingen var det hemresan kvar, en dryg resa men man sov lite från och till. Blev ju en sen kväll. När vi väl var hemma var det en överaskningsfest hemma i huset, som far inte visste om. Så han fick sig en blåsning där med. Det var släkten och grannarna som hade hitta på en del bus, hehe. Men pappsen blev glad i allafall, det är huvudsaken. Blev tårta, och sedan var vi så trötta så vi åkte hem. somnade tidigt både två, och idag har man vaknad rätt sent. (Har varit ledig idag, så jäkla skönt)!

Vill ni se mer bilder från resan så har jag lagt upp en del på www.Bilddagboken.se där heter jag Oberg88. Kolla gärna in och kommentera gärna med.

0 kommentarer: