Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
07 maj 2011

postheadericon Äntligen helg :)

Som sagt, igår började vi med B-uppsatsen. Vi hittade mer material än vad jag hade hoppats på. Så det går framåt, vilket är väldigt skönt! Det blev inte så många timmar i skolan, utan bestämde oss för att kolla igenom litteraturen som vi hittat hemma i stället i lugn och ro. Det blev inte mycket läsande av litteraturen igår, utan jag tar det i morgon i stället. 

Igår gjorde vi en sak, som vi inte gjort på många år. Nämligen så var det en turnering nere i Arenan mellan gymnasieskolorna. Det var ett himla bra tryck då Söderport spelade mot Österäng. Ni som gått på gymnasieskolorna här i Kristianstad vet att det är världens krig mellan Österäng och Söderport. Denna turneringen innehäll rugby, och det var intressant att se och mycket slagsmål, hehe! Nej, men det jag ville komma till var att när jag satt på läktaren tänkte jag tillbaka på min gymnasietid, Gud vad man längtar tillbaka till den tiden. Det var så roligt och man träffade så mycket folk hela tiden. Jag saknar den tiden! Om ni undrar varför vi var där, så var det så att Fredde (Patriks kusin) var där nere och vi hade inget att göra, så vi gick ner där.

Efter besöket i Arenan så blev det bio för vår del, igår såg vi Thor. Det var en bra film med många snygga 3D effekter. Det var en bra handling i filmen också :)

Eftersom vi var på bio, så behöver man alltid lite godis med. Så vi traskade in till HemmaKväll. Där inne såg vi att Cloetta hade släppta nya smaker av kexchoklad. Jag har sett sen innan att dem släppt blåbär, men nu hade dem släppt två andra smaker med banan och hallon. Igår smakade jag hallon. Den var helt okej, men föredrar ändå originalet :). Jag återkommer när jag smakat blåbär och banan...







0 kommentarer: