Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
05 augusti 2008

postheadericon Väla

Igår körde jag och Lina till Väla. När vi körde hemifrån så var det fint väder, och vädret höll i sig ända ner tills i början av Helsingbord, då det började små regna.. Vi ägnade några timmar åt lite shopping:).. när vi skkulle bege oss hem var det ett JÄVLA oväder ute, och inget hade dem sagt på radion under dagen, bara dagen innan...

när vi kör på motorvägen mrker jag att det inte går att köra speciellt fort, och det gör jag inte heller.. Men när jag skulle köra om en annan bil, så skvätter det så mycket vatten över på min halva(hade dock redan väldigt mycket vatten där), så jag får vattenplaning och kör rätt in i mitträcker, får panik och bara skriker, skakar och hamnar i shock(står nu stilla mitt på motorvägen).. Efter någon minut får Lina "liv"i mig igen och säger till mig att jag antingen måste sätta på varningsblinkersen eller köra iväg, bestämmer mig snabbt för att ta mig där ifrån.. Jag kör fram till första bästa avfart och stäåller mig på en liten parrkering, ringer till pappa som också får lite smått panik, men allt löste sig.. Pappa erbjöd sig att komma och hämta oss, men det skulle ju säkert ta 1½ timme, så jag bestämde mig för att fortsätta att köra hem, Livrädda som vi var hela vägen hem. Sammanlagt tog det oss nog 2½ timme att ta sig hem. Men det berodde också på att vi hade kört för långt, vi var tydligen nästan änna uppe i Örkeljunga när vi ringde till pappa... Men vi kom välbehållna hem, med bara en liten lätt chock... Bilen blev inte heller så skadad, bara lite färg som försvunnit och någon repa på ena därren. Skönt att det ändå inte var rätte...

När jag kom hem fick jag lite beröm av mamma, hon tyckte att vi var ducktiga som orkade ta oss hem utan hjälp.. hehe! Men det kommer jag aldirg mer att göra om ska ni vet. Trodde att jag skulle dö!!! ussh!

När jag väl kom hem igårkväll runt 9 tiden, var jag så slut i hela kroppen så jag gick nästan direkt och la mig... I morse vaknade man utvilad och pigg, för en gångs skull!!!!

Har städat här hemma idag, inför fredag:):) Har hanldat lite idag med, läsk och lite ships:):):ppas verkligen att det kommer bli skoj på fredag:) Var inne i stan med och skulle se om jag hittade något tills på fredag. Var igentligen därför jag åkte till VÄla för att se om jag hittade något:) Men det gjrode jag dock inte, eller jag hittade men inget som jag ska ha på fredag, får se vad det blir...

Nej nu kommer älskllingen hem.. Ska laga lite mat, sen får vi se vad kvällen bjuder på...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, de va inte alls trevligt, viktigast att ni inte skadade er!!