Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
17 augusti 2008

postheadericon Puuh!

Nu är helgen över och allvaret börjar i morgon igen...

Vaknade i lagom tid i lördags morse. steg upp tog hand om disken och plockade undan lite grann.. Bestämde mig sedan för att ta bilen(hade tänkte åka busss) hem till mamma. När jag kom till svängen framme vid kyrkan hör jag en smäll från blen, tänkte om bussen hade kört på mig, körde fram en bit, stannade och kollade, då var det fäljen på högra bakdäcket som trillat av, tänkte att jag kör sakta hem till pappa så han får kolla på det. Men när jag lört en bit så märker jag att bromsarna inte tar och kör rakt ut framför en annan bil, fick trycka snabbt på gasen för att få upp farten igen (bromsen tog lite ändå), nästa gång jag ska bromsa funkar det bra, men börjar bli liiite misstänksam.. men fortsätter ändå, när jag kommer in på gatan där mamma bor så kör jag ner och ska vända, men där finns en del gropar och när jag precis kommit runt, hör jag bara hur bilen brakar ihop, får panik och börjar skaka... ringer till pappa som kommer ner och får leda mig in i husen, kommer knappt ihåg något, fick nog e shock. Men det visade sig att hela hjulet hade trillat av! VA FAN SÄGER JAG BARA!

Efter lite fick och lite lugnande så börjar vi leta efter lite delar. Visar sig att följen låg påparkeringen, och ett kullager ligger bara en liten bit bort, så hjulet har varit löst enda sedan jag körd ehemmifrån. Idag så ringde pappa till en som är polis, han sa att jag ska polis anmäla detta, för det är mordförsök... Vilken tur att det hände så nära där hemma. Tänk om det hade hänt idag, då vi varit på Tosselilla!
Vi tror att det är någon som varit och skruvat på däcken under natten, fy fan säger jag bara, det kunde ha slutat illa, mycket illa!!!!

Är förbannad för att allt ska hända jusst nu, när man inte har råd...

Under lördagskvällen hade vi besök av Lena och Kevin, åt lite mat och chockladpudding, mums! Dem stannade inte så länge, för KEvin skulle hem och sova sedan, Men hann visa bilder och filmer från Paris:)

Idag söndag har vi då varit på Tosselilla. Hörde att det regnat här hela dagen, men där nere7uppe har det inte regnat alls, kom lite stänk när vi kom fram men sen har vi haft uppehållsvädermVäldigt skönt:) Tiden har gått fort, hann inte med allt som vi ville, men så är det.. Nu är älskling och jag väldigt trött, måste sysselsätta oss för att vi inte ska somna, han kiollar på Hellboy 2, är inte intresserad av det, så sitter här för att jag inte ska somna så tidigt... I Morgon ska jag jobba, i Åhus... Trevligt att hitta på något... Någon som vill göra något i veckan? Ska bara vara hemma och uggla...

JAg hoppas jag kommer få några trevliga samtal från hlgskolan i morgon, Snälla kan jag inte bara få komma iNn??? Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

1 kommentarer:

Johanna ♥ sa...

Fy vad hemskt! finns många idioter! tur i oturen!
hoppas allt är bra med er! Pontus hälsar!