Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
06 juli 2011

postheadericon Astrid Lindgrens Värld!

Helgen spenderades uppe i Småland på Astrid Lindgrens Värld. Det har varit en mysig och mycket bra helg. En helg som jag kommer att leva länge på :) Att se allt detta som är uppbyggt är helt magiskt. Det är svårt att beskriva, men allt är så himla fint och väldigt barnvänligt må jag säga. Precis som på alla andra turistställen så är det en aningen dyrt att köpa saker där. Men allt för att de ska tjäna pengar på det :). Tur med vädret har vi med haft i helgen, då det kom endast en åskskur precis när vi kom in på Astrid Lindgren, annars har det varit lite molnigt, men lagom varmt. Stugorna var kanske inte de bästa, men det gick att sova trotts att det var en aningen varmt..

Annars i veckan har jag bara solat och badadt på lite olika ställen.. Ligger lite efter med läsningen,så måste ta igen det i morgon och på fredag.. Tycker att tiden bara springer iväg hela tiden. Har redan haft "lov" från den "vanliga" skolan i fyra veckor nu och till helgen börjar Kristianstadsdagarna. Helt sjuk är det...

Denna veckan har vi Harry Potter maraton här hemma. Då vi ska hinna se alla filmerna innan torsdag nästa vecka. Då det är dags för den sista filmen. Spännande :) 

Ska se om jag kan bjuda på några bilder från helgen...

 Nils Karlsson Pyssings!
Karlsson på takets hus :)

 Inne hos Nils Karlsson Pyssling. Allt var gigantiskt stort.
 Jag, som Ida i flaggstången.
Pippis hus :)
Detta veta jag inte riktigt vad det var, men små hus i alla fall :)

1 kommentarer:

Zarah sa...

Vännen, bra att ni hade trevligt. Längtar med tills vi ska dit:) Men du, det är klart att det är barnvänligt, det är ju uppbyggt för barn;)
Pussåkram Zarah