Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
28 december 2008

postheadericon Julen

Måndag 22 December: Då var jag ledig. Var inne i stan och fixade den sista julklappen. PÅ eftermiddagen firade vi lite jul hemma hos Patriks mormor, tillsammans med alla hans släktingar på den sidan.

Tisdag 23 December: Började dagen med jobb 07:30-17:00. Dagen gick snabbt. för vi hade mycket att göra. När jag slutat åkte vi hem till Malin och Kevin där vi skulle fira jul. Började med att dela ut alla paketen:) Mycket fina saker. Efter åt blev det mat, älgkalopps, mycket gott. Under julklappsutdelningen så fick Malin maginfluensa och låg i sängen hela kvällen...

Onsdag 24 december:Idag jobbar man med 07:30- 17:00. Men mellan kl 15-16 satt jag och kollade på Kalle Anka, hehe! När jag slutat så åkte jag hem till pappa där vi skulle fira jul. Åt middag och sedan öppnade vi julklapparna. Denna dagen vaknade jag upp och kände att jag började bli förkyld...

Torsdag 25 December: Gårdagen slutade sent och man var rejält trött när man vaknade kl 06:00 då man skulle upp och jobba. Men kände mig inte alls kry, för dagen innan hade även Kevin fått maginfluensa, så man visste ju inte när det skulle vara våran tur. Men förmiddagen gick och jag mådde allt sämre, fick knapps i mig en bulle på frukosten och jag bara frös hela tiden. Kände mig inte alls bra. Under middagen så gick allt så sakta, och jag blev helt svimfärdig, så vid 13:00 (efter att jag haft lunch) bestämde jag mig för att åka hem och vila, vilket var väldigt bra, för när jag kom hem hade jag 38,4. Inte konstigt att jag inte mådde bra. När jag sedan kom hem började Patrik med att må dåligt (må illa). Så vi låg och kollade på film samtidigt som vi sov. Framåt kvällen bestämde Patrik att han inte skulle med ut, vilket var bra för på kvällen så spydde även han, men dock bara en gång. Sen somnade vi tidigt...(Glömde berätta att även Patriks mamma blev magsjuk idag och under natten till idag så blev även Sara o Fredrik med magsjuka)

Fredag 26 December: Var hemma från jobbet idag, låg bara och vilade hela dagen lång, hade behövt städa, men orkade inte det.Så såg denna dagen ut... Fick också reda på att även min far och min bror blivit magsjuka idag... (Om ni undrar varför jag skriver detta om magsjukan hela tiden så ville jag bara "visa" hur snabbt maginfluensa sprider sig och hur noga man måste vara med hygienen, och framför allt inte träffa någon) Men tycker det är lite märkligt att jag inte fått något, kan vara för jag redan hade ett virus i kroppen...

Lördag 27 December: Idag vaknade vi tidigt pigga och hyfsat friska (jag då, fortfarande förkyld). Det var mycket som skulle hinnas med fram tills kvällen, men vi lyckades, vi skulle handla, städa, diska, slänga sopor, köpa julklappar och en massa annat. Men är stolt över att vi hann, trots att jag var lite krasslig fortfarande. PÅ kvällen var det dags för inflyttningsfesten, och lyckad blev den:=) synd bara att det knappt var några som följde med ut. Hemma var vi nog en 15, men vi var bara 5 som följde med ut. SKÄRPNING!!! Tog en del bilder som jag kommer lägga upp på bilddagboken, tror jag. Kanske här med.

Söndag 28 December: Ja, vad har man hittat på idag, Har plockat undan, diskat och städat efter folket här igår. Fick göra allt själv för Patrik ORKADE inte... Kommenterar inte det! Nu måste jag hjälpa honom med att gå igenom alla hans förbannade filmer, för han litar inte på att han har alla filmer som han skrivit in. USSH! Tråkigt, men man måste ju ställa upp för varandra. Ska nog hitta på något som han kan göra för mig:P

Nej nu ska jag sluta tragga, ska lägga upp lite bilder på bilddagboken sen med, om jag orkar. Men jag måste, har inte lagt upp där på skit länge nu...

0 kommentarer: