Om Mig

Anna
Hej och välkommen till min blogg. Jag är en tjej på 24 år, som precis har tagit examen som förskollärare. När inte jobbet tar upp all min tid försöker jag att träna och även träffa mina underbara vänner. I denna blogg får du/ni läsa vad som händer i mitt liv, med mina vänner och även annat som intresserar mig...
Visa hela min profil
25 oktober 2009

postheadericon Söndagsmys

tillsammans med alla mina "underbara" böcker. Det är precis vad jag har idag. Mys med Dewey, Carlgren/Martion, Orlenius och styrdokument, visst ¨låter det mysigt?? Har börjat plugga till tentan idag, jag känner mig hyfsat lugnt, för jag vet att jag kommer få mycket hjälp i veckan av mina underbara klasskamrater, som jag ska träffa här nu varje dag, så ska vi diskutera utifrån böckerna, så hoppas man kommer lära sig något i allafall;)

Igår så åkte vi till Ikea en sväng, visst hittar man alltid en massa saker man vill ha, synd att man inte är miljonär.. Hitta en grå klädsel till vår soffa, vi har ju tur som kan byta klädsel på soffan, så man slipper köpa en ny, så denna soffan kommer vi säkert ha i flera år framöver.. Men tyvärr så hade vi inte råd att köpa klädseln, lite väl dyr tyckte jag... Hitta även en sänggavel som vi tyckte om, men det skulle bli rätt dyrt det med, med sängbord och allt.. Vi har då otur som har köpt 2 90 sängar, och det är väldigt svårt att hitta en 180 sängram, så vi får nästan ta den på Ikea nu, om vi nu VILL ha en sängram... tåls att tänka på.. Efter Ikea blev det ett besök hemma hos Patriks syster och familj, trevligt med en pratstund, och lite lek tillsammans med barnen:) När vi skulle köra hem så körde jag på en kanin, ussh det var hemskt och jobbigt, blev lite shockad, men det gick över efter en stund.. PÅ kvällen stack Patrik ut med hans kusiner och jag åkte hem till mamma en liten runda...

När vi kom hem och skulle parkera bilen så började allt cp:a sig.. När vi skulle försöka byta låt på stereon så funkade inte det, så trodde att den bara hade hängt sig, men så var inte fallet... När vi hade tagit ut stereofronten, minneskortet och stänkt av bilen så fortsatte musiken att spela, och man blev helt frustrerad.. Fick ringa och väcka pappa, så han fick förklara hur man kopplade ut batteriet. Så mitt i natten fick jag stå ute på parkeringen och fibbla med detta, inte alls kul, men jag fixade det... Så i morse fick jag koppla ihop det igen och sedan köra hem till pappa så han fick kolla på det. Men det visade sig att det nog var vårat minneskort som det var fel på, som har läst ut hela denna situationen... Men skönt att det läste sig.

Nej nu ska jag återgå till pluggandet, men jag vill inte..

0 kommentarer: